Przejdź do głównej zawartości

Polecamy konkurs „Fado brzmi w komiksie”

 

Wygraj konkurs i opublikuj swój komiks!
Leitorado de Poznań do Camões – Instituto da Cooperação e da Língua na Uniwersytecie im A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Fundacja Instytut Kultury Popularnej organizują konkurs komiksowy pt. „Fado brzmi w komiksie”.

Konkurs jest otwarty dla wszystkich, a tematyka nadesłanych komiksów ma skupiać się na fenomenie gatunku muzycznego fado – jego historii i teraźniejszości (i czemu nie, przyszłości także!), zmiennej roli społecznej, na jego wpływach na inne dziedziny życia, na nowych odczytaniach i reinterpretacjach mitów związanych z fado, wizualnej interpretacji historii zawartych w wybranych utworach, na biograficznych przedstawieniach najważniejszych artystów gatunku, na indywidualnych doświadczeniach autora/autorki z fado, itd., itp. etc. – dajcie się ponieść Waszej wyobraźni i kreatywności.

Zachęcamy Was do udziału w konkursie – będzie to wspaniała przygoda zarówno z fado, jak i formą wypowiedzi jaką jest komiks. Zgłaszane komiksy mogą być nieme albo „mówione” po polsku, portugalsku lub angielsku. Prace komiksowe mogą być zamkniętą całością lub fragmentem większej całości, o objętości wynoszącej minimum cztery plansze lub wielokrotności czterech plansz (8, 12 i więcej), jednak łączna objętość nie powinna przekraczać 20 plansz w formacie pionowym (A5 lub wielokrotność tego formatu – prace i tak zostaną zmniejszone do A5).

Zgłoszenia należy przesłać do 31 stycznia 2023 roku na maila konkursfado@gmail.com. Regulamin konkursu, w którym znajdziecie więcej szczegółów, w języku polskim i angielskim, można pobrać pod tym linkiem: REGULAMIN KONKURSU.

Ważne: termin nadsyłania prac konkursowych przedłużono o dwa tygodnie!

Na zwycięzcę czeka nagroda finansowa w wysokości 150 euro, zwycięska praca zostanie też opublikowana w formacie fanzinu, który ukaże się podczas Poznańskiego Festiwalu Sztuki Komiksowej 2023. Również wyróżnione prace za zgodą ich autorów/autorek będą mogły ukazać się w formacie fanzinowym podczas Poznańskiego Festiwalu Sztuki Komiksowej 2023. Tak więc naprawdę warto wziąć udział w konkursie  wystarczy odrobina talentu i chęci, by opublikować swoją pracę, która dotrze do szerokiego grona odbiorców!

Do dzieła!


ilustracja w tym poście pochodzi stąd 

Komentarze

  1. 150 EUR nagrody dla 1 (JEDNEJ) osoby. za minimum 4 (CZTERY) strony komiksu. Czy to jest żart? Jaja sobie z artystów robicie czy jeleni szukacie? Jak tak to napiszcie przynajmniej że to konkurs dla nastolatków. Jak ktoś się uczy albo zaczyna studia to może się skusić, może wystarczy na kilka butelek taniego porto

    OdpowiedzUsuń
  2. I have already submitted my entry but have not received any feedback. Please check e-mails.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Portugalskie lektury na drugą połowę wakacji, czyli polecam książki, które niedawno czytałem + KONKURS

Wakacje w pełni, a oprócz wojaży to także dodatkowy czas na czytanie. Dla niektórych może to także czytanie w trakcie PODRÓŻY, bo na pewno są wśród Was tacy, którzy czytają zawsze i wszędzie i bez książki nie ruszają się z domu, jak piszący te słowa. Niektóre z opisanych poniżej książek czytałem na początku roku, a więc już jakiś czas temu, inne z kolei skończyłem przed kilkoma dniami, więc jestem w miarę na bieżąco jednak pisząc tego posta posługuję się opisami, a zwłaszcza komentarzami czytelników z portalu lubimyczytac.pl, który bardzo lubię i na którym mam konto, a opinie innych czytelników często pozwalają mi zweryfikować moje opinie o książce, przypomnieć zapomniane szczegóły albo zwyczajnie zrozumieć niejasne sytuacje opisane na przeczytanych stronach. Pewnie większość z prezentowanych poniżej książek już czytaliście, ale może się zdarzy, że podsunę komuś idealną lekturę na drugą połowę lata. Dodatkowo, dzięki uprzejmości Domu Wydawniczego Rebis ogłaszam konkurs, w któ

25 kwietnia 1974 - Rewolucja Goździków w sztuce ulicznej dzisiejszej Lizbony i wiecznie żywa pieśń Zeci Afonsa "Grândola, Vila Morena"

Źródło zdjęcia tutaj 25 kwietnia obchodzony jest w Portugalii jako rocznica Rewolucji Goździków – w tym roku już 41. W skrócie można powiedzieć, że był to wojskowy zamach stanu, który doprowadził do obalenia w Portugalii dyktatury Marcelo Cayetano (następcy Antónia Salazara). Nazwa, całkiem przyjemna dla ucha, pochodzi stąd, że żołnierzom wtykano w lufy karabinów właśnie goździki, a całe wydarzenie przebiegło niemal bezkrwawo – zginęły cztery osoby (z rąk tajnej policji DGS – Generalna Dyrekcja Bezpieczeństwa, dawna PIDE – Policja Międzynarodowa i Ochrony Państwa, podczas oblężenia jej siedziby). Następstwem tych wydarzeń była też dekolonizacja portugalskich terytoriów w Afryce i Azji oraz rozpoczęcie procesu demokratyzacji systemu politycznego Portugalii, w której od 1945 r. istniała dyktatura wprowadzona przez Antónia Salazara. Zaczęło się od tego, że 25 kwietnia tuż po północy lizbońska rozgłośnia radiowa Rinasenza nadała zakazaną przez cenzurę pieśń Grândola, Vila Morena

Mariola Landowska - polska malarka w Portugalii (i jej wystawa Mundo Colorido w Open Gallery Moniki Krupowicz w Szczecinie)

Pracownia Marioli Landowskiej w Paço de Arcos Mariola Landowska jest polską malarką mieszkającą i pracującą w Portugalii. Moja historia z twórczością Artystki to jedna z (moich) lizbońskich historii. Pewnego razu, oglądając piękne obrazy i kafle w galerii (której nazwy niestety nie pamiętam) pani z obsługi zapytała mnie, skąd jestem. Gdy usłyszała, że z Polski zapytała, czy znam twórczość Marioli Landowskiej, bo obraz który przed chwilą oglądałem to właśnie jej praca. Gdy przyszedłem do galerii następnego dnia, żeby kupić upatrzony wcześniej kafelek, pani już wiedziała że za kilka dni (bodajże 12 czerwca ubiegłego roku) miał być wernisaż wystawy prac Marioli Landowskiej Mona Lisa i inne w galerii CNAP, na który zresztą mnie zapraszała. Data wernisażu była jednak dniem mojego wylotu z Lizbony do Polski. Po powrocie oczywiście zapoznałem się z twórczością tej znakomitej (teraz już to wiem) malarki, odnalazłem jej profil na Facebooku oraz stronę internetową. Wiele obrazów, które og